Które owoce oraz warzywa powinno się jeść zimową porą?

W czasie zimy ludzki układ immunologiczny jest słabszy, przez jesteśmy znacznie bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo jednak temu zapobiec prawidłowo się odżywiając. Zadbajmy o to, aby w opisującej nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Poniżej dowiecie się, które będą perfekcyjne.

Nasz organizm wymaga dobrej ilości witamin, minerałów i innych niebezcelowych elementów odżywczych, by odpowiednio funkcjonować. W czasie zimy ludzka wytrzymałość naturalnie się obniża, wskutek tego musimy zatroszczyć się o dobrą dietę, aby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Szczególną rolę grają tu warzywa oraz owoce, jakie zawierają wiele niezbędnych składników oraz witamin, jakie są w stanie nam wspomóc w zwiększaniu odporności.

Mimo pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest ściśle mówiąc spory. Należałoby pamiętać o tym, żeby wybierać produkty, co do jakich mamy pewność, że są odpowiedniej jakości i pochodzą z prawdziwego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców czy warzyw, jakie możemy znaleźć w kolosalnych sklepach zawierają materiały chemiczne czy pestycydy, oraz w wielu przypadkach pozbawione są istotnych wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy wobec tego produkty z pewnych źródeł.

Które owoce zimą?

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka lub gruszki. Należałoby wybierać te, które pochodzą z naszych ojczystych źródeł oraz wiemy, że nie pozostały poddane żadnym sztucznym procesom. Banany czy cytrusy również obejmują ważne wartości odżywcze, niemniej jednak powinniśmy pamiętać o ich dokładnym umyciu – aby przetrwały transport powinny być spryskane szczególnymi substancjami bakteriobójczymi. Oprócz tego jesteśmy w stanie skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy wcześniej – wbrew pozorom nie tracą one własnych atutów odżywczych oraz smakowych. Nie zapominajmy o orzechach i innych suszonych owocach. Należałoby jednakże zadbać o to, by nie zawierały one akcesoriów w postaci cukru czy soli.

Które warzywa zimą?

Jeśli chodzi o warzywa wybór też jest dosyć gigantyczny. W czasie zimy optymalne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a także warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Mamy prawo przyrządzić z nich w istocie wiele ciekawych potraw i każdego dnia układać oryginalne dania z ich uzupełnieniem. Należałoby pamiętać także o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, mają dużo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ odpornościowy. Najprawidłowiej jeśli skorzystamy z własnych przetworów.

Jeśli chodzi o owoce – unikajmy truskawek. W pewnych sytuacjach mogą one pojawiać się na sklepowych półkach, jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Strońmy również pomidorów i ogórków – niestety są one importowane z innych państw, a w szeregu przypadków też uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one własne wartości pożywne. Innym warzywem, z jakiego wypada zrezygnować zimą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy jest jego naturalny sezon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *